Dla Firm

Korzyści dla firm

Jeden benefit dla pracowników i pracodawcy

Oferujemy jeden, kompletny program, który jest odpowiedzią na wiele różnorodnych firmowych i osobistych wyzwań. Wzmacniamy wellbeing w firmie w obszarach takich jak: psychologia, praca, prawo, finanse. Reagujemy na problemy i kryzysy w organizacji, by szybko przywrócić zdolność do działania oraz proaktywnie budujemy odporność i rozwijamy kompetencje zespołu. W Lyra Polska oferujemy program, który jest korzystny dla pracowników, a jednocześnie wspiera Employer Branding, jest częścią strategii ESG i ma dla firmy sens ekonomiczny.
growth

Redukcja liczby nieproduktywnych godzin i absencji

projektowanie

Budowanie strategii ESG (Environmental, Social, Governance)

kryzys

Wzmocnienie działań Employer Branding

rownowaga

Reakcja na problemy firmy i sytuacje kryzysowe

Korzyści dla firm

Wzrost efektywności

Dzięki uzyskaniu wsparcia EAP liczba „nieproduktywnych” godzin pracownika w ciągu tygodnia zmniejsza się z 9,22 do 2,70 (Hargrave et al., 2008).  

Jeśli zatem w  firmie zatrudniającej 500 osób, 12% pracowników skorzysta z programu, w skali miesiąca firma zyska 

1 565 godzin efektywnej pracy. 

U osób, które skorzystały ze wsparcia wzrasta koncentracja, energia, jakość i ilość pracy, poprawiają się relacje, obecność i punktualność. 

Przeczytaj o sensie ekonomicznym EAP

Korzyści dla firm

Employer Branding

Pracownicy chcą pracować w firmach, dla których ich zdrowie psychiczne jest ważne. 90% dostrzega konieczność wprowadzenia przez pracodawców programu dbania o zdrowie psychiczne („Zrozum. Poczuj. Działaj!", 2021). EAP buduje employer branding - wizerunek firmy jako atrakcyjnego pracodawcy – na zewnątrz i wewnątrz firmy. Może pomagać w przyciąganiu talentów i zwiększać satysfakcję z pracy.

Wsparcie w kryzysie

Reakcja na kryzysy indywidualne, zespołowe, masowe

Pomoc w przejściu przez kryzys jest jednym z fundamentalnych zadań EAP. Nasze struktury są gotowe do odpowiadania na kryzysy o różnej skali, co udowodniliśmy skutecznie wspierając klientów w kryzysach: 

  • indywidualnych – rozstanie, śmierć bliskiej osoby, utrata pracy, doświadczenie przemocy, silny stres 
  • zespołowych – zwolnienia grupowe, restrukturyzacje, fuzje, samobójstwo pracownika, konflikty, utrata zaufania, mobbing, dyskryminacja, wypalenie, odejścia, quiet quitting 
  • masowych - powódź, pandemia Covid, wojna w Ukrainie, trzęsienie ziemi w Turcji, wprowadzenie Polskiego Ładu, inflacja  

Co ważne, wystąpienie kryzysu i zwiększenie potrzeb wsparcia nie wymaga zmian umowy i nie wiąże się ze wzrostem ceny.

Zobacz jak wspieraliśmy w czasie powodzi

Korzyści dla firm

Budowa strategii ESG

Program Wsparcia Pracowników odgrywa rolę w budowaniu strategii ESG (Environmental, Social, Governance) firmy, zwłaszcza w obszarze "S" – Social. W szczególności pomaga w zarządzaniu ryzykiem i zwiększaniu odporności organizacji, buduje kulturę firmy i wspiera jej aspekty DEIB (Diversity, Equality, Inclusion, Belonging). Program Wsparcia Pracowników wspiera bezpieczeństwo i wysokie standardy pracy i tworzy długoterminową wartość wpływając za zaangażowanie i wyniki.

Przeczytaj artykuł o aspektach prawnych ESG

Referencje

Mówią o nas

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

"Firma ICAS dostarcza naszej organizacji program wsparcia pracowniczego (EAP), który znacząco wpłynął na dobrostan i efektywność naszych pracowników. Dzięki niemu zyskali oni dostęp do profesjonalnej pomocy psychologicznej, prawnej i finansowej, co poprawiło ich samopoczucie i zdolność radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. ICAS jest dla nas także kluczowym partnerem w poszerzaniu wiedzy pracowników poprzez indywidualnie przygotowane webinaria. Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych usług oraz profesjonalizmu obsługi klienta. Program EAP stał się integralnym elementem naszej strategii dbania o zdrowie psychiczne, wspierając nas w tworzeniu zrównoważonego środowiska pracy.”
Siemens

Siemens

"Wybierając usługi ICAS Poland, Siemens dostarcza swoim pracownikom znacznie więcej niż tylko dostęp do konsultacji psychologicznych w gabinecie i online. Pracownicy mają pełne wsparcie – od porad psychodietetycznych, poprzez konsultacje prawne i finansowe, po programy wspierające tworzenie zdrowych nawyków. Dzięki bezpośredniemu i całkowicie anonimowemu dostępowi do całego spektrum specjalistów, nie muszą martwić się o długie terminy oczekiwania ani dodatkowe koszty. Dzięki tej inicjatywie, pomoc i wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego, rozwoju zawodowego, kondycji fizycznej, stabilności finansowej i dobrostanu jest teraz na wyciągnięcie ręki dla każdego pracownika. ICAS Poland jest dumny, że może wspierać tak troskliwego i odpowiedzialnego pracodawcę."
Orbico Poland

Orbico Poland

"W Orbico Poland wiemy, jak ważne są działania w kwestii dobrostanu Pracowników, w związku z tym zarówno oni, jak i ich bliscy mogą korzystać z Programu Wsparcia. 🤝 Dzięki współpracy z ICAS Poland oferujemy im pomoc ekspertów w sprawach emocjonalnych, prawnych i finansowych. Wsparcie to obejmuje obszary, które są ważne zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Co bardzo istotne, ze wsparcia można skorzystać w sposób całkowicie anonimowy. 📚 Pracownicy uzyskali także dostęp do biblioteki artykułów i webinarów, która jest na bieżąco uzupełniana o nowe materiały. Bardzo cieszy nas, że nasza lista benefitów jest coraz bardziej zróżnicowana i poszerzyła się o tak ważny dla samopoczucia Pracowników element."

Case study

Firma z branży produkcyjno-dystrybucyjnej

W Lyra Polska wielokrotnie wdrażaliśmy usługi EAP w organizacjach o złożonych strukturach, zatrudniających od kilkuset do kilkunastu tysięcy osób. Nasze rozwiązania i doświadczenie pozwalają osiągać wysoką efektywność programu przy stałych i przewidywalnych kosztach. 

WYZWANIA 

  • skuteczne wdrożenie w 3 głównych lokalizacjach – praca biurowa w modelu hybrydowym i produkcja 
  • objęcie pomocą dużej liczby osób (pracownicy i ich bliscy) przy zachowaniu efektywności ekonomicznej 
  • zaadresowanie potrzeb zróżnicowanych grup pracowników – „white collars” i „blue collars” 
  • elastyczność i szybkość reakcji na kryzysy zagrażające wydajności i bezpieczeństwu pracy 
Zobacz case study

Umów się wygodnie na spotkanie

Czy chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak płynnie wdrożyć strategię wellbeing i Program Wsparcia Pracowników (EAP) w Twojej firmie? Zapraszamy Cię na krótkie spotkanie z Joanną Michalczuk, menedżer ds. współpracy biznesowej, która po zapoznaniu się z potrzebami i oczekiwaniam Twojej firmy zaproponuje Ci scenariusze wdrożenia EAP i ich mierzalny wpływ. Zaprezentuje program „Help the Helper” i opowie jak możemy zapobiegać wypaleniu zawodowemu.  Pomożemy też zorganizować warszaty na terenie Twojej firmy.

Zapraszamy Cię do rozmowy!