Dla Firm
Korzyści dla firm
Jeden benefit dla pracowników i pracodawcy
Korzyści dla firm
Wzrost efektywności
Dzięki uzyskaniu wsparcia EAP liczba „nieproduktywnych” godzin pracownika w ciągu tygodnia zmniejsza się z 9,22 do 2,70 (Hargrave et al., 2008).
Jeśli zatem w firmie zatrudniającej 500 osób, 12% pracowników skorzysta z programu, w skali miesiąca firma zyska
1 565 godzin efektywnej pracy.
U osób, które skorzystały ze wsparcia wzrasta koncentracja, energia, jakość i ilość pracy, poprawiają się relacje, obecność i punktualność.
Korzyści dla firm
Employer Branding
Pracownicy chcą pracować w firmach, dla których ich zdrowie psychiczne jest ważne. 90% dostrzega konieczność wprowadzenia przez pracodawców programu dbania o zdrowie psychiczne („Zrozum. Poczuj. Działaj!", 2021). EAP buduje employer branding - wizerunek firmy jako atrakcyjnego pracodawcy – na zewnątrz i wewnątrz firmy. Może pomagać w przyciąganiu talentów i zwiększać satysfakcję z pracy.
Wsparcie w kryzysie
Reakcja na kryzysy indywidualne, zespołowe, masowe
Pomoc w przejściu przez kryzys jest jednym z fundamentalnych zadań EAP. Nasze struktury są gotowe do odpowiadania na kryzysy o różnej skali, co udowodniliśmy skutecznie wspierając klientów w kryzysach:
- indywidualnych – rozstanie, śmierć bliskiej osoby, utrata pracy, doświadczenie przemocy, silny stres
- zespołowych – zwolnienia grupowe, restrukturyzacje, fuzje, samobójstwo pracownika, konflikty, utrata zaufania, mobbing, dyskryminacja, wypalenie, odejścia, quiet quitting
- masowych - powódź, pandemia Covid, wojna w Ukrainie, trzęsienie ziemi w Turcji, wprowadzenie Polskiego Ładu, inflacja
Co ważne, wystąpienie kryzysu i zwiększenie potrzeb wsparcia nie wymaga zmian umowy i nie wiąże się ze wzrostem ceny.
Korzyści dla firm
Budowa strategii ESG
Program Wsparcia Pracowników odgrywa rolę w budowaniu strategii ESG (Environmental, Social, Governance) firmy, zwłaszcza w obszarze "S" – Social. W szczególności pomaga w zarządzaniu ryzykiem i zwiększaniu odporności organizacji, buduje kulturę firmy i wspiera jej aspekty DEIB (Diversity, Equality, Inclusion, Belonging). Program Wsparcia Pracowników wspiera bezpieczeństwo i wysokie standardy pracy i tworzy długoterminową wartość wpływając za zaangażowanie i wyniki.
Przeczytaj artykuł o aspektach prawnych ESG
Referencje
Mówią o nas
Case study
Firma z branży produkcyjno-dystrybucyjnej
W Lyra Polska wielokrotnie wdrażaliśmy usługi EAP w organizacjach o złożonych strukturach, zatrudniających od kilkuset do kilkunastu tysięcy osób. Nasze rozwiązania i doświadczenie pozwalają osiągać wysoką efektywność programu przy stałych i przewidywalnych kosztach.
WYZWANIA
- skuteczne wdrożenie w 3 głównych lokalizacjach – praca biurowa w modelu hybrydowym i produkcja
- objęcie pomocą dużej liczby osób (pracownicy i ich bliscy) przy zachowaniu efektywności ekonomicznej
- zaadresowanie potrzeb zróżnicowanych grup pracowników – „white collars” i „blue collars”
- elastyczność i szybkość reakcji na kryzysy zagrażające wydajności i bezpieczeństwu pracy
Umów się wygodnie na spotkanie
Czy chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak płynnie wdrożyć strategię wellbeing i Program Wsparcia Pracowników (EAP) w Twojej firmie? Zapraszamy Cię na krótkie spotkanie z Joanną Michalczuk, menedżer ds. współpracy biznesowej, która po zapoznaniu się z potrzebami i oczekiwaniam Twojej firmy zaproponuje Ci scenariusze wdrożenia EAP i ich mierzalny wpływ. Zaprezentuje program „Help the Helper” i opowie jak możemy zapobiegać wypaleniu zawodowemu. Pomożemy też zorganizować warszaty na terenie Twojej firmy.
Zapraszamy Cię do rozmowy!