Jak działa EAP?

Strona główna Jak działa EAP?

Jak działa EAP

Co nas wyróżnia na tle konkurencji?

Kiedy rozpoczynaliśmy działalność w Polsce, prawie 11 lat temu, rozwiązania EAP były rzadkie i niemal nieznane. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele ofert, a programy wsparcia zasadniczo różnią się między sobą. W Lyra Polska stawiamy na niwelowanie barier wejścia i na kontakt z psychologiem w 15 sekund, 24/7, bez oczekiwania i umawiania. Oferujemy obsługę w czterech językach: polskim, angielskim ukraińskim i rosyjskim, przez 250 ekspertów certyfikowanych przez Lyra i dobieranych każdorazowo do zgłoszenia. Jako nieliczni, oferujemy pracownikom naszych klientów także sesje psychologiczne w gabinecie oraz pracę z dokumentacją prawną i finansową.
family (1)

Obszary wsparcia: psychologia, praca, prawo i finanse

armchair

Psycholog w 15 sekund / 24h / 7 dni w tygodniu

goal

Najwyższe standardy poufności i bezpieczeństwa

law_alt

Praca z dokumentacją finansową i prawną

customer2

Sieć Opiekunów Klienta i wsparcie powdrożeniowe

webinar2

Przyjazna użytkownikom platforma i aplikacja

Jak działa EAP

Psycholog w 15 sekund i sesje w gabinecie

  • Tylko co piąta potrzebująca osoba w Polsce korzysta z pomocy psychologicznej (EZOP II, 2018-2019)
  • Tylko 24% pracowników nie trafia na przeszkody w korzystaniu z benefitów (Remote’s Global benefits report 2023)
  • Dlatego z naszymi psychologami można się skontaktować w 15 sekund, 24/7, bez umawiania, przełączania i uciążliwych „rozmów” z automatami. Kiedy życie staje się trudne, sięgnięcie po pomoc ma być proste.

Usługi psychologiczne są obecnie często świadczone on-line, co jest wygodne i oszczędza czas. Jednak wielu dostawców EAP oferuje tylko taką opcję pracy, a to nie zawsze się sprawdza. My dajemy pracownikom wybór między sesjami on-line i sesjami w gabinecie.

Sesje w gabinecie są dostępne w 160 miastach w Polsce. Zawierając nową umowę, zapewniamy ich dostępność w głównych lokalizacjach firmy. Jako nieliczni na rynku oferujemy dyżury specjalistów on site, w siedzibie firm

Przeczytaj o pierwszej pomocy psychologicznej

Jak działa EAP

Poufność bez kompromisów

Wszystkie zgłoszenia są dokonywane anonimowo, a procedury dotyczące zagrożenia życia są ściśle opisane.  Informacje na temat korzystania z EAP, którymi dzielimy się z pracodawcą mają zbiorczy, statystyczny charakter i nigdy nie opisują osób zgłaszających w sposób umożliwiający ich identyfikację. Przestrzegamy przepisów prawa (RODO), standardów etycznych Lyra i branży, korzystamy wyłącznie z zaufanych technologii. 

 

Procedura bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia osoby kontaktującej się lub innych osób (procedura „red flag”) to ściśle opisane zasady postępowania w przypadku takich sytuacji jak zamiary samobójcze, przemoc, akty terroru. Określa ona wyjątki, kiedy odstępujemy od zasad anonimowości i poufności w celu kontaktu z właściwymi instytucjami i służbami, i udzielenia pomocy.

 

Zachowujemy bezstronność w udzielaniu konsultacji – nasi eksperci kierują się wiedzą naukową i empatią, nie osobistymi poglądami oraz podlegają stałej superwizji. Wyłączamy się z doradztwa w sytuacji konfliktu interesów dotyczącego firmy. Na życzenie pracodawcy możemy wyłączyć z zakresu usług niektóre obszary, na przykład prawo pracy.

Jak działa EAP

Ponad 250 specjalistów

W dynamicznym i zmiennym świecie nie istnieje jedna skuteczna metoda służąca pokonywaniu trudności i przygotowaniu na zmiany. Dlatego dla nas wspieranie polega na elastycznym, wielokierunkowym działaniu uwzględniającym aktualne potrzeby osób i zespołów, wyzwania współczesnego rynku pracy, a także otoczenie społeczne i ekonomiczne, w jakim działa firma. Oferujemy wsparcie specjalistów i specjalistek takich jak: psycholog, psychoterapeuta, psychiatra, specjalista uzależnień, psycholog dzieci i młodzieży, terapeuta rodzinny, terapeuta par, psychodietetyk, psychoonkolog, logopeda, psycholog biznesu, coach, prawnik, specjalista ds. finansów.

Każda z tych osób przechodzi przez staranny proces rekrutacji tak, żebyśmy mogli brać odpowiedzialność za wysoką jakość jej pracy. Pracownik zgłaszający problem nie szuka sam wśród dziesiątek profili – do każdej sprawy dobieramy najbardziej odpowiedniego eksperta.

Jak działa EAP

Platforma i aplikacja

Lyra Polska oferuje nowoczesną aplikację i portal internetowy, które umożliwiają pracownikom łatwy dostęp do usług EAP. Wśród funkcjonalności tej intuicyjnej, i zaprojektowanej z myślą o użytkowniku aplikacji można odnaleźć:

  • Szczegółowy zakres programu wsparcia dla pracowników firmy
  • 8 kanałów kontaktu: telefon, audio, chat, formularz, e-mail, sms, call-back, video. 
  • Aktualny program 120 webinariów rocznie i możliwość udziału na żywo
  • W strefie wiedzy są podcasty, artykuły i poradniki po polsku i angielsku
  • Aplikację można pobrać z Apple Store
  • Strefa Klienta dostępna jest na stronie lyrapolska.pl po zalogowaniu.
Przetestuj aplikację

Jak działa EAP

Program edukacyjny i webinaryjny

Program edukacyjny

Nasz program edukacyjny jest unikalny, bo tworzymy go w odpowiedzi na realne potrzeby – analizujemy jakie problemy zgłaszane są na Linii EAP, rozmawiamy z Działami HR o potrzebach firm, korzystamy z wiedzy i doświadczenia grona naszych ekspertów i trenerów. Stawiamy na praktyczną wiedzę, która przynosi indywidualny rozwój i pozwala budować bardziej sprzyjające środowisko pracy.

Artykuły eksperckie

Artykuły pisane są przez naszych ekspertów, osoby z dużą wiedzą, na co dzień pracujące z ludźmi, nie czat GPT - przyjmujemy założenie „jeśli komuś nie chciało się tego pisać, dlaczego Tobie miałoby się chcieć to czytać?”.

Wellbinaria

Nasz program webinaryjny to około 120 wellbinariów na żywo rocznie z możliwością interakcji i zadania pytań. Po polsku i angielsku. Nagrania są dostępne w Strefie Klienta. Oferujemy też 4-tygodniowe kursy. Poruszamy tematy takie jak dbanie o siebie, lepsze życie, psychologia, rozwój kompetencji, prawo, dobrostan finansowy i organizujemy webinaria dopasowane do potrzeb firm.

Podcasty

A do posłuchania w drodze do pracy lub przerwie proponujemy tworzone przez doświadczonych dziennikarzy podcasty. Zapraszamy więc na podcast, o neuroróżnorodności w biznesie.

Jak działa EAP

Relacje z firmą

EAP to skuteczne narzędzie, ale nie spełni swojej funkcji, jeśli pracownicy nie będą z niego korzystać. Dlatego częścią naszej oferty jest aktywny udział we włączeniu programu w kulturę organizacyjną. Nie zakładamy, że „jakoś to będzie”, bo wiemy, że jakość współpracy decyduje o sukcesie programu. Stawiamy na długoterminowe relacje z pracodawcami.

Dedykowany Opiekun Klienta

  • Relacje z firmą koordynowane są przez Opiekuna – osobę, która najlepiej zna jej potrzeby i wyzwania. Opiekun nadzoruje wdrożenie, monitoruje dane, współpracuje w sytuacjach kryzysowych i przygotowuje dodatkowe plany i oferty.

Raporty korzystania z programu

  • Regularnie przygotowujemy analizy wykorzystania usług, w tym między innymi: liczbę i zanonimizowane kategorie zgłoszeń indywidualnych, liczbę uczestników webinariów i najbardziej popularne tematy, współczynniki wykorzystania pozwalające porównać firmy do średnich rynkowych.
Zapytaj o ofertę dla Twojej firmy