Firma produkcyjno-dystrybucyjna | Case study
Wyzwania
Co obejmowało wdrożenie Programu Wsparcia Pracowników?
W Lyra Polska wielokrotnie wdrażaliśmy usługi EAP w organizacjach o złożonych strukturach, zatrudniających od kilkuset do kilkunastu tysięcy osób. Nasze rozwiązania i doświadczenie pozwalają osiągać wysoką efektywność programu przy stałych i przewidywalnych kosztach. Podczas wdrożenia w jednej z największych firm z sektoru dystrybucyjno-produkcyjnego, podstawowe wyzwania obejmowały:
Przebieg wdrożenia
Jak działamy?
- pracownicy zostali objęci Programem w 2021 roku – w czasie zmagań firmy z konsekwencjami Covid
- wdrożenie zostało zaplanowane zgodnie z procesem Lyra Polska podczas warsztatów z klientem i uwzględniało dotarcie z komunikacją do wszystkich jednostek organizacyjnych – bezpośrednio przez Lyra oraz kaskadowo przez menedżerów
- obejmowało przygotowanie materiałów z informacjami o programie i przykładami z życia: ulotki, plakaty, roll-upy, wizytówki, gadżety
- a także serię szkoleń dla HR, menedżerów oraz pracowników – wydarzenia przestawiają program i mówią jak z niego korzystać oraz jak zauważać potrzeby innych i kierować ich uwagę na EAP
- wykorzystaliśmy narzędzia Lyra, a także działające wewnątrz firmy – intranet, cykliczne spotkania
- od pierwszego dnia po uruchomieniu monitorowaliśmy funkcjonowanie programu, pozostając w komunikacji z klientem i organizując wspólne przeglądy co 3 miesiące
Wykorzystanie programu
Jak program został odebrany przez pracowników?
- w pierwszym roku z indywidualnej pomocy psychologów, coachów, prawników i finansistów skorzystało 12% pracowników
- pomoc psychologa lub coacha obejmowała do 12 spotkań on-line lub w gabinecie, pomoc prawna i finansowej obejmowała pracę z dokumentacją
- firma miała też dostęp do programu edukacyjnego, do interwencji kryzysowych oraz do wydarzeń przygotowywanych z myślą o HR i liderach
- w roku 2022 wykorzystanie wzrosło do 26%, w dużej mierze w związku z wprowadzeniem Polskiego Ładu i wybuchem wojny - klient nie musiał zamawiać dodatkowych działań, bo reakcja na sytuacje nadzwyczajne jest częścią programu
- w kolejnych latach wykorzystanie jest wysokie i stabilne - na podstawie analiz opracowujemy plany komunikacji oraz szkoleń, a także reakcji na wczesne sygnały ostrzegawcze
Zaufało nam ponad 300 pracodawców