Firma produkcyjno-dystrybucyjna | Case study

Strona główna EAP Firma produkcyjno-dystrybucyjna | Case study

Wyzwania

Co obejmowało wdrożenie Programu Wsparcia Pracowników?

W Lyra Polska wielokrotnie wdrażaliśmy usługi EAP w organizacjach o złożonych strukturach, zatrudniających od kilkuset do kilkunastu tysięcy osób. Nasze rozwiązania i doświadczenie pozwalają osiągać wysoką efektywność programu przy stałych i przewidywalnych kosztach. Podczas wdrożenia w jednej z największych firm z sektoru dystrybucyjno-produkcyjnego, podstawowe wyzwania obejmowały:
customer2 (1)

Skuteczne wdrożenie w wielu lokalizacjach od biur po produkcję i punkty obsługi oraz transport

growth (1)

Objęcie pomocą wielu pracowników i ich bliskich przy zachowaniu efektywności ekonomicznej

family (1)

Zaadresowanie potrzeb zróżnicowanych grup pracowników – „white collars” i „blue collars”

armchair

Elastyczność i szybkość reakcji na kryzysy zagrażające wydajności i bezpieczeństwu pracy

Przebieg wdrożenia

Jak działamy?

  • pracownicy zostali objęci Programem w 2021 roku – w czasie zmagań firmy z konsekwencjami Covid
  • wdrożenie zostało zaplanowane zgodnie z procesem Lyra Polska podczas warsztatów z klientem i uwzględniało dotarcie z komunikacją do wszystkich jednostek organizacyjnych – bezpośrednio przez Lyra oraz kaskadowo przez menedżerów
  • obejmowało przygotowanie materiałów z informacjami o programie i przykładami z życia: ulotki, plakaty, roll-upy, wizytówki, gadżety
  • a także serię szkoleń dla HR, menedżerów oraz pracowników – wydarzenia przestawiają program i mówią jak z niego korzystać oraz jak zauważać potrzeby innych i kierować ich uwagę na EAP
  • wykorzystaliśmy narzędzia Lyra, a także działające wewnątrz firmy – intranet, cykliczne spotkania
  • od pierwszego dnia po uruchomieniu monitorowaliśmy funkcjonowanie programu, pozostając w komunikacji z klientem i organizując wspólne przeglądy co 3 miesiące    

Wykorzystanie programu

Jak program został odebrany przez pracowników?

  • w pierwszym roku z indywidualnej pomocy psychologów, coachów, prawników i finansistów skorzystało 12% pracowników
  • pomoc psychologa lub coacha obejmowała do 12 spotkań on-line lub w gabinecie, pomoc prawna i finansowej obejmowała pracę z dokumentacją
  • firma miała też dostęp do programu edukacyjnego, do interwencji kryzysowych oraz do wydarzeń przygotowywanych z myślą o HR i liderach
  • w roku 2022 wykorzystanie wzrosło do 26%, w dużej mierze w związku z wprowadzeniem Polskiego Ładu i wybuchem wojny - klient nie musiał zamawiać dodatkowych działań, bo reakcja na sytuacje nadzwyczajne jest częścią programu
  • w kolejnych latach wykorzystanie jest wysokie i stabilne - na podstawie analiz opracowujemy plany komunikacji oraz szkoleń, a także reakcji na wczesne sygnały ostrzegawcze

Czynniki sukcesu

Co nas wyróżnia

Jeden program łączący działania reaktywne i proaktywne

Jeden program łączący działania reaktywne i proaktywne

Efektywność kosztowa dzięki stałej cenie

Efektywność kosztowa dzięki stałej cenie

Długofalowa strategia wdrożenia i utrzymania

Długofalowa strategia wdrożenia i utrzymania

Szybkość reakcji - kontakt w 15 sekund, 24/7

Szybkość reakcji - kontakt w 15 sekund, 24/7

Zaufało nam ponad 300 pracodawców

Nasi wybrani klienci z sektorów dystrybucji i produkcji

LyraPolska_klient39
LyraPolska_klient33
LyraPolska_klient49
LyraPolska_klient41
LyraPolska_klient52
LyraPolska_klient39
LyraPolska_klient33
LyraPolska_klient49
LyraPolska_klient41
LyraPolska_klient52