O nas

O Lyra Polska

W trosce o firmy i pracowników

Lyra Polska, wcześniej ICAS Poland, od 2013 roku jest wiodącym na polskim rynku dostawcą Programu Wsparcia Pracowników (Employee Assistance Program). Z determinacją, konsekwencją i otwartością pomagamy firmom w budowaniu pozytywnego i sprzyjającego ludziom środowiska pracy. 

 

Misją Lyra Polska jest wzmacnianie pracodawców przez wspieranie pracowników. Pomagamy pracownikom poradzić sobie z osobistymi i zawodowymi wyzwaniami, dbać o kondycję psychiczną, a także rozwijać kompetencje i odporność. W ten sposób przyczyniamy się do wzrostu efektywności i satysfakcji z pracy, a w konsekwencji do redukcji absencji, rotacji, prezenteizmu i wypalenia. 

Przywracamy równowagę indywidualną i grupową

Wspieramy w rozwiązywaniu problemów
Uczymy radzić sobie ze stresem
Pomagamy odnaleźć energię i motywację
Podnosimy skuteczność w realizacji celów
Rozwijamy komunikację i współpracę
Poprawiamy jakość życia

Nasza historia

ICAS World i Lyra Health – jedna marka, jeden cel

Skąd przychodzimy?

Założona w 1987 roku w Anglii firma ICAS World była jednym z pionierów programu EAP. Przez 35 lat zbudowała globalny zasięg we współpracy z partnerami znającymi lokalne rynki. Z kolei Lyra Health powstała w 2015 roku w Silicon Valley w USA. Jej misją była poprawa dostępności i efektywności usług w zakresie zdrowia psychicznego poprzez wykorzystanie technologii i podejścia opartego na danych. W 2022 roku ICAS World i Lyra Health połączyły siły, a my – Lyra Polska – korzystamy obecnie z cennych zasobów i doświadczeń obu organizacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić jeszcze lepszą jakość naszych usług i bardziej kompleksowe wsparcie zdrowia psychicznego.

Dokąd zmierzamy?

Nasze rozwiązania składają się na kompleksowy EAP Premium (Employee Assistance Program), który jest odpowiedzią na rosnące potrzeb firm i organizacji dotyczące wsparcia kondycji psychicznej pracowników. Współczesne firmy, zwłaszcza duże organizacje produkcyjne, muszą stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak absenteizm, praca w systemie zmianowym, brak dostosowania do tempa pracy w systemie produkcyjnym, wypalenie zawodowe, konflikty zespołowe, różnice pokoleniowe, transformacje w organizacji, a także kwestie związane z dobrostanem psychicznym pracowników.

O Lyra Health

Lyra Health w liczbach

  • 200 krajów i terytoriów zależnych
  • 24 000 specjalistów 
  • 17 milionów pracowników i ich bliskich objętych EAP 
  • 70 krajów objętych całkowitym wsparciem (online i offline) z obsługą w 34 językach.
  • 60 + języków wsparcia
Lyra Health w liczbach

O Lyra Health

Skuteczność Lyra Health

Badanie w firmie z listy Fortune 500 pokazało oszczędność 3,04$ na 1$ inwestycji. Rezultat został niezależnie potwierdzony przez raport AON i jest o 50% wyższy niż u konkurencji.  W raporcie firmy konsultingowej AON przeanalizowano dane dotyczące roszczeń ubezpieczeniowych od 30 000 osób z branży produkcyjnej, dóbr konsumpcyjnych i technologicznej. Wykazało ono, że uczestnicy programu Lyra ponosili średnio o 26% niższe koszty opieki zdrowotnej w ciągu czterech lat. 
 

Zespół Lyra Polska

Lyra Polska to eksperci, którzy są po Twojej stronie

Nasz zespół składa się z 250 doświadczonych psychoterapeutów, psychologów biznesu, coachów, mentorów, praktyków HR, prawników oraz specjalistów do spraw finansowych. Specjalistę dobieramy zawsze do problemu. Osoba objęta programem nie musi sama szukać na przykład psychologa dziecięcego lub prawnika zajmującego się kwestiami spadkowymi – robimy to za nią. Nasi eksperci to certyfikowani specjaliści spełniający wysokie standardy zawodowe w swoich specjalnościach oraz przestrzegający Kodeksu Etycznego firmy Lyra Polska.

Andrew Davis

Andrew Davis

Prezes Lyra International
„Zaletą Lyra jest to, że na całym świecie osoby na stanowiskach kierowniczych to osoby z wykształceniem psychologicznym, najczęściej w obszarze badań klinicznych. Jest to jedna z naszych mocnych stron, ponieważ w naszej pracy łączymy zarządzanie z przywództwem, skupiając się jednak na ludziach i jakości wsparcia, którego udzielamy.”
Janusz Prendota

Janusz Prendota

Prezes Lyra Polska
„Podstawową trudnością w funkcjonowaniu wielu organizacji jest odpowiadanie na niepokoje towarzyszące działaniu firmy. Spotkania menedżera i pracownika - rozmowa jest sposobem na niwelowanie napięć czy rozwiązywanie konfliktów, na przetworzenie sytuacji trudnej w sytuację znośną lub wręcz dobrą. Umiemy budować równowagę, w której wspólne myślenie jest znowu możliwe.”
Louise Edberg

Louise Edberg

Współzałożycielka Lyra Polska | Psycholożka
„Kiedy zaczynaliśmy działalność w 2013 roku, korzystaniu z EAP towarzyszyło sporo nieufności i obaw. Ale od tego czasu zaobserwowaliśmy niesamowity postęp. Bardzo powiększyło się grono klientów, a osoby objęte programem powierzają nam coraz więcej swoich zawodowych i prywatnych spraw. To dowodzi zaufania do ICAS i słuszności konceptu EAP.”
Johannes Edberg

Johannes Edberg

Dyrektor kliniczny | Psycholog
„Korzystanie z EAP Lyra Polska jest proste i bezpieczne dzięki wypracowanym przez lata procesom i wysokim wymaganiom jakie stawiamy naszym pracownikom. Klienci mogą bez wcześniejszego umawiania, przez całą dobę, tyle razy, ile potrzebują, w ciągu kilku sekund skontaktować się z psychologiem. W wybranym języku i w pełni poufnie.”
Katarzyna Kowalska

Katarzyna Kowalska

Dyrektor ds. rozwoju | Psycholożka
„Pracowników, zespoły i całe organizacje mogą wytrącać z równowagi bardzo różne rzeczy, a my musimy mieć na to adekwatną odpowiedź. Dlatego dobry program EAP nigdy nie stoi w miejscu. Słuchamy klientów, obserwujemy otoczenie, i rozwijamy ofertę tak, by zawierała szeroki zestaw rozwiązań, z których można wybierać to, co aktualnie jest potrzebne.”
Marta Chromiec

Marta Chromiec

Dyrektor Działu Wsparcia Pracowników | Psycholożka
„Często dzwonią do nas osoby, które przechodzą w swoim życiu trudne chwile. Są po kłótni z partnerem albo nieporozumieniu w pracy, wciąż przeżywają te sytuacje i nie wiedzą co zrobić. Wtedy moim głównym zadaniem jest takiej osoby wysłuchać. Staram się umożliwić rozmówcy przyjrzenie się sytuacji „z lotu ptaka”, po to, żeby przeanalizować wspólnie to, co się wydarzyło i poszukać rozwiązań.”
Ewa Sołowiew

Ewa Sołowiew

Dyrektor ds. kluczowych klientów | Psycholożka
„Wieloletnie doświadczenie we współpracy z organizacjami o różnej wielkości, strukturze i profilach działalności, pomogło nam dokładnie poznać trudności, z jakimi mierzą się firmy w Polsce. Dlatego nasi opiekunowie klienta mogą być dla Działów HR merytorycznymi partnerami, którzy są na bieżąco dostępni i uczestniczą we włączaniu EAP w kulturę firmy.”
Jarosław Chybicki

Jarosław Chybicki

Psycholog
„W dzisiejszych czasach uczenie się przez całe życie nie tylko jest przydatne i ciekawe, ale po prostu konieczne. Nasze webinaria, kursy, szkolenia pomagają w bieżących problemach osobistych i zawodowych. Dają także okazję do rozwoju kompetencji. Najbardziej cieszy nam duża frekwencja i zadowolenie uczestników naszych wydarzeń.”
Paweł Czerniewski

Paweł Czerniewski

Adwokat
„Lyra Polska oferuje łatwy dostęp do profesjonalnych porad prawnych w bardzo szerokim zakresie zagadnień. Klient nie musi sam szukać eksperta od prawa własności czy pracy, tylko mówi jaki ma problem, i zostaje skontaktowany ze specjalistą kompetentnym w danym obszarze, który bez prawniczego żargonu dzieli się praktycznymi rozwiązaniami”.

Zaufało nam ponad 300 pracodawców

LyraPolska_klient33
LyraPolska_klient36
LyraPolska_klient46
LyraPolska_klient39
LyraPolska_klient15
LyraPolska_klient1
LyraPolska_klient3
LyraPolska_klient49
Shell
LyraPolska_klient25
LyraPolska_klient17
LyraPolska_klient18
LyraPolska_klient35
LyraPolska_klient51
LyraPolska_klient19
LyraPolska_klient16
LyraPolska_klient29
60
LyraPolska_klient20
LyraPolska_klient32
logotypy klientow lyra polska orbico 100 na 200px
LyraPolska_klient23
LyraPolska_klient50
LyraPolska_klient7
LyraPolska_klient38
LyraPolska_klient22
LyraPolska_klient12
LyraPolska_klient41
LyraPolska_klient34
LyraPolska_klient37
LyraPolska_klient4
LyraPolska_klient52
LyraPolska_klient5
LyraPolska_klient8
LLOYD'S
LyraPolska_klient6
LyraPolska_klient26
LyraPolska_klient53
LyraPolska_klient43
LyraPolska_klient24
LyraPolska_klient14
LyraPolska_klient28
LyraPolska_klient30
LyraPolska_klient47
LyraPolska_klient9
57
58
63
62
LyraPolska_klient10