Blog
07 października 2020
Benefity, czyli co firma dostaje w ramach EAP
Zatrzymanie destrukcyjnych procesów i powrót firmy do równowagi po kryzysach - to kluczowe zalety EAP.
Ideą wprowadzania programów EAP w firmach jest wspieranie ludzi w ich codziennym życiu, w rozwiązywaniu wszelakich problemów, po to, by będąc w harmonii między pracą a domem - mogli zdrowo funkcjonować w świecie zawodowym. Zdrowo, to m.in. znaczy efektywnie.
Organizacja, decydując się na współpracę z ICAS Poland, otrzymuje profesjonalną pomoc dla swoich pracowników i ich rodzin, w pakiecie, dostępnym 24 godziny na dobę, codziennie, przez okrągły rok.
Wsparcie specjalistów: psychoterapeutów, prawników, finansistów, trenerów biznesu
Po wstępnym zapoznaniu się z problemem przekazanym telefonicznie określony specjalista kontaktuje się z osobą potrzebującą wsparcia i wspólnie pracują nad znalezieniem satysfakcjonującego rozwiązania, kierując się zasadą rzeczywistości określaną przez eksperta. Decyzja należy oczywiście do dzwoniącej osoby. Doradztwo i kontakt trwa tyle czasu, ile potrzeba do czasu znalezienia satysfakcjonującego rozwiązania.
Osobiste spotkania z psychoterapeutą lub coachem
W niektórych przypadkach problemów psychicznych istnieje możliwość, by pracownik skorzystał osobistych spotkań twarzą w twarz z psychoterapeutą w gabinecie, w komfortowych warunkach, tak, by uzyskać wsparcie metodami psychoterapii krótkoterminowej nastawionej na znajdowanie rozwiązania. Czasami można zorganizować tego typu kilka bądź kilkanaście spotkań zdalnie przez videokomunikator lub przez telefon.
Konsultanci są w stanie zaoferować natychmiastowe wsparcie emocjonalne, np. w sytuacjach związanych ze stresem, pobudzeniem, poczuciem winy, problemami w relacjach, itd.). Żadne problemy nie są traktowane jak zbyt mało poważne. W sprawach prawnych, finansowych czy menedżerskich konsultanci dyżurujący przy telefonach starają się określić specyfikę problemu, by specjalista, który skontaktuje się później, był ekspertem z tej dziedziny i mógł przedstawić satysfakcjonujące rozwiązania, tak by Klient mógł podjąć jak najlepszą dla siebie decyzję.
- Katarzyna Kowalska, psycholog
Usługi dla firmy kontraktującej EAP
Przedstawiciele firmy ICAS Poland oferują firmie, która zakontraktowała nasze usługi, krótki warsztat wprowadzający w specyfikę EAP. Warsztaty takie mogą się odbyć w miejscach, gdzie firma ma swoje zakłady /biura. Coraz częściej wykorzystywaną formą warsztatową jest spotkanie online bądź webinarium.
Popularyzacja EAP wśród pracowników jest jednym z kluczowych elementów budowania świadomości istnienia usług EAP, szczególnie na etapie wdrażania.
Raporty i statystyka
Zarząd firmy otrzymuje periodycznie od nas anonimowy, wszechstronny raport pokazujący poziom wykorzystania usługi (liczba przypadków, rodzaje przypadków {ogólnie}, dane statystyczne, omówienia).