Wybierz język
EN

Blog

Strona główna Blog Benefity, czyli co firma dostaje w ramach EAP

07 października 2020

Benefity, czyli co firma dostaje w ramach EAP

Artykuł

Zatrzymanie destrukcyjnych procesów i powrót firmy do równowagi po kryzysach - to kluczowe zalety EAP.

Odkryj, jakie benefity firma zyskuje w ramach Programu EAP i jak wpływa to na dobrostan pracowników.

Ideą wprowadzania programów EAP w firmach jest wspieranie ludzi w ich codziennym życiu, w rozwiązywaniu wszelakich problemów, po to, by będąc w harmonii między pracą a domem - mogli zdrowo funkcjonować w świecie zawodowym. Zdrowo, to m.in. znaczy efektywnie.

Organizacja, decydując się na współpracę z ICAS Poland, otrzymuje profesjonalną pomoc dla swoich pracowników i ich rodzin, w pakiecie, dostępnym 24 godziny na dobę, codziennie, przez okrągły rok.

Wsparcie specjalistów: psychoterapeutów, prawników, finansistów, trenerów biznesu

Po wstępnym zapoznaniu się z problemem przekazanym telefonicznie określony specjalista kontaktuje się z osobą potrzebującą wsparcia i wspólnie pracują nad znalezieniem satysfakcjonującego rozwiązania, kierując się zasadą rzeczywistości określaną przez eksperta. Decyzja należy oczywiście do dzwoniącej osoby. Doradztwo i kontakt trwa tyle czasu, ile potrzeba do czasu znalezienia satysfakcjonującego rozwiązania.

Osobiste spotkania z psychoterapeutą lub coachem

W niektórych przypadkach problemów psychicznych istnieje możliwość, by pracownik skorzystał osobistych spotkań twarzą w twarz z psychoterapeutą w gabinecie, w komfortowych warunkach, tak, by uzyskać wsparcie metodami psychoterapii krótkoterminowej nastawionej na znajdowanie rozwiązania. Czasami można zorganizować tego typu kilka bądź kilkanaście spotkań zdalnie przez videokomunikator lub przez telefon.

Konsultanci są w stanie zaoferować natychmiastowe wsparcie emocjonalne, np. w sytuacjach związanych ze stresem, pobudzeniem, poczuciem winy, problemami w relacjach, itd.). Żadne problemy nie są traktowane jak zbyt mało poważne. W sprawach prawnych, finansowych czy menedżerskich konsultanci dyżurujący przy telefonach starają się określić specyfikę problemu, by specjalista, który skontaktuje się później, był ekspertem z tej dziedziny i mógł przedstawić satysfakcjonujące rozwiązania, tak by Klient mógł podjąć jak najlepszą dla siebie decyzję.

- Katarzyna Kowalska, psycholog

Usługi dla firmy kontraktującej EAP

Przedstawiciele firmy ICAS Poland oferują firmie, która zakontraktowała nasze usługi, krótki warsztat wprowadzający w specyfikę EAP. Warsztaty takie mogą się odbyć w miejscach, gdzie firma ma swoje zakłady /biura. Coraz częściej wykorzystywaną formą warsztatową jest spotkanie online bądź webinarium.

Popularyzacja EAP wśród pracowników jest jednym z kluczowych elementów budowania świadomości istnienia usług EAP, szczególnie na etapie wdrażania.

Raporty i statystyka

Zarząd firmy otrzymuje periodycznie od nas anonimowy, wszechstronny raport pokazujący poziom wykorzystania usługi (liczba przypadków, rodzaje przypadków {ogólnie}, dane statystyczne, omówienia).

Informacje o autorze

Jarosław Chybicki

Jarosław Chybicki

psycholog, instruktor Mindfulness

Z wykształcenia psycholog. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, paryskiej Sorbony oraz wielu kursów prowadzonych w USA, Niemczech oraz Rosji. Certyfikowany instruktor Mindfulness. Autoryzowany użytkownik Leadership Developmental Framework we współpracy z Harthill z Anglii. Certyfikowany coach Focus Energy Balance Indicator (FEBI). Prowadzi zajęcia m. in. na: Politechnice Gdańskiej, WSB. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania i przywództwa, w tym dotyczących zarządzania integralnego, zarządzania przez wartości, psychologii pozytywnej w biznesie, uważności w pracy. Aktywista społeczny, członek dwóch stowarzyszeń koncentrujących się na rozwoju osobistym i zawodowym. Prywatnie pasjonat fotografii. Autor książek: „Skup się! Trening mindfulness dla zestresowanych pracą” i „Jak przeganiać chmury, które zasłaniają niebo. Uważna fotografia.”