Blog
19 września 2024
ICAS Poland zmienia się w Lyra Polska
Kontynuujemy naszą misję tworzenia przyjaznych ludziom miejsc pracy, teraz jako część innowacyjnej, globalnej organizacji Lyra Health.
Po ponad 11 latach działalności na polskim rynku, od września 2024 roku ICAS Poland rozpoczął procedurę zmiany w Lyra Polska. Zmiana jest konsekwencją przekształceń własnościowych dotyczących firmy ICAS World. Dla naszych obecnych i przyszłych klientów oznacza ewolucję w kierunku jeszcze bardziej nowoczesnego modelu usług wsparcia pracowników, którego zapewnienie jest ambicją Lyra Health. Wierzymy, że połączone zasoby ICAS i Lyra zwiększają nasze możliwości wspierania pracowników i pracodawców w obliczu obecnego kryzysu zdrowia psychicznego.
Doświadczenia ICAS World i ICAS Poland
Założona w 1987 roku w Anglii firma ICAS World była jednym z pionierów Employee Assistance Programs. Idea zapewnienia pracownikom zorganizowanego, profesjonalnego wsparcia narodziła się w związku z koniecznością zareagowania na problem alkoholizmu wśród zatrudnionych. Firmy postawione przed dylematem czy lepiej rozstać się z dobrym, ale uzależnionym pracownikiem czy udzielić mu pomocy, zaczęły stawiać na to drugie rozwiązanie. Tak powstało „tradycyjne EAP”, które od tego czasu przeszło już długą drogę. ICAS World na przestrzeni 35 lat rozszerzyła zakres usług o pomoc w wielu innych problemach i zbudowała globalny zasięg, działając przez partnerów znających lokalne rynki. Jednym z nich w roku 2013 została firma ICAS Poland. Dostosowaliśmy EAP do polskich warunków prawnych i kulturowych oraz rozwinęliśmy w kompleksowy program. Nasze rozwiązania stały się wzorem dla innych platform pomocowych, które pojawiły się później, zwłaszcza w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi wsparcia w czasach pandemii.
Lyra Health – nowy, silny gracz na polskim rynku
Lyra Health powstała w 2015 roku w Silicon Valley w USA z misją transformacji usług w zakresie zdrowia psychicznego - poprawy ich dostępności, jakości i efektywności przez wykorzystanie technologii i podejścia opartego na danych. Szybko pozyskała znaczące fundusze i dążąc do globalnej ekspansji w 2021 roku rozpoczęła udane partnerstwo z ICAS World. W 2022 nastąpiło przejęcie ICAS World i obie organizacje zostały połączone pod marką Lyra. Operacja ta umożliwia Lyra Health oferowanie nowego standardu kompleksowej, lokalnie dostosowanej opieki ponad 15 milionom osób w 200 krajach. Nasza firma, będąca wcześniej partnerem ICAS World, stała się lokalnym partnerem Lyra Health. A to oznacza, że marka Lyra wchodzi do Polski, zmieniając obraz konkurencyjności na rynku. Dzisiaj z całą pewnością możemy stwierdzić, że nie ma w obszarze usług EAP w naszym kraju innego podmiotu, który byłby częścią tak silnej i nowoczesnej organizacji jak Lyra.
Skuteczność rozwiązań Lyra Health
Lyra Health zdobyła zaufanie wielu znanych pracodawców, w tym: Apple, Meta (dawniej Facebook), Starbucks, eBay, Genentech, Uber, Pinterest, Morgan Stanley, Zoom, Lululemon. Podejście Lyra wykazuje wyjątkową efektywność w poprawie zdrowia psychicznego pracowników, co przekłada się na znaczące korzyści finansowe dla pracodawców. Według niezależnych badań przeprowadzonych przez firmę Aon, pracodawcy korzystający z rozwiązań Lyra odnotowali średnio 26% rocznej redukcji kosztów opieki zdrowotnej, a wynik ten utrzymywał się konsekwentnie przez cztery lata. Co więcej, Lyra zapewnia zwrot z inwestycji (ROI) wynoszący 3:1 - za każdego zainwestowanego dolara pracodawcy oszczędzają 3,04 dolara. Interwencje Lyra przekładają się również na wzrost efektywności pracy - 9 na 10 użytkowników Lyra doświadcza utrzymującej się poprawy kondycji psychicznej, co prowadzi do zwiększonej produktywności i zaangażowania.
Obecna pozycja Lyra Polska
Na rynku polskim współpracujemy z 300 firmami o różnej wielkości i strukturze zatrudnienia, z różnych sektorów, w tym: produkcja, IT, finanse, farmaceutyczny, administracja publiczna. Naszym EAP objętych jest 400 000 pracowników i ich bliskich. Budujemy trwałe relacje oparte na zaufaniu - 60% umów w naszym portfolio trwa już ponad 5 lat, a 75% nowych zapytań pochodzi z rekomendacji. Rozwiązania, które wypracowaliśmy, pozwalają reagować na wiele osobistych i firmowych wyzwań w obszarach psychologii, pracy, prawa i finansów. Nasze wyróżniki to dostęp do psychologa w 15 sekund przez całą dobę, możliwość odbywania sesji w gabinetach czy praca z dokumentacją prawną i finansową. Reagujemy na problemy i kryzysy, by szybko przywrócić zdolność do działania, ale także proaktywnie budujemy odporność i rozwijamy kompetencje zespołów dostarczając bogatą ofertę edukacyjną. Oferujemy program, który jest korzystny dla pracowników, a jednocześnie wspiera Employer Branding, jest częścią strategii ESG i ma dla firmy sens ekonomiczny.
Szczegóły zmiany na Lyra Polska
Wierzymy, że bycie częścią Lyra Health długoterminowo będzie miało pozytywny wpływ na rozwój naszych usług, co przełoży się na korzyści dla naszych klientów. Jednocześnie, pragniemy zapewnić, że bezpośrednie konsekwencje rozpoczęcia działalności pod marką Lyra Polska nie spowodują zakłóceń we współpracy z nami:
- Nasza zapisana w KRS firma (nazwa) spółki zmienia się z ICAS Poland na Lyra Polska, co nie wpływa na treść zawartych umów. Świadczenia w ramach programu EAP są kontynuowane zgodnie z przyjętymi przez nas zobowiązaniami. Szczegółowo o znaczeniu zmiany dla zawartych umów, ich strony zostają powiadomione w indywidualnych wiadomościach.
- Nie ulegają zmianie struktura właścicielska dawnego ICAS Poland, organy zarządcze i struktura organizacyjna firmy.
- Nie ulegają zmianie numery KRS i NIP, numery kont, adres firmowy, ani numery telefonów, w tym biura, pracowników oraz Linii EAP.
- Zmieniają się nasze logo, identyfikacja wizualna oraz nazwa naszej aplikacji mobilnej – z ICAS Poland EAP na Lyra Polska EAP.
- Adres strony icas.pl zmienia się na lyrapolska.pl, jednak wchodzący na stronę icas.pl zostaną automatycznie przekierowani na nowy adres.
- Zmianie ulegają adresy mailowe – biura, pracowników oraz adres do zgłaszania spraw objętych programem EAP - nowe adresy zostają wskazane klientom w indywidualnej korespondencji. Przez co najmniej 6 miesięcy będą działały przekierowania z adresów w domenie icas.pl.
Klientów prosimy o zapoznanie się z informacjami przekazanymi przez Opiekunów Klienta i kierowanie do nich wszelkich pytań związanych ze zmianami. Jeśli natomiast nie jesteście Państwo jeszcze naszymi klientami, a zainteresowała Was współpraca z Lyra Polska, prosimy o kontakt z wspolpraca@lyrapolska.pl